"Vores kreditorbogholderi er automatiseret, og det er fantastisk - det er én af de bedste beslutninger, vi har taget for vores virksomhed."

Jannik Lawaetz.
CEO, LuggageHero
Selskab
LuggageHero
Beliggenhed
København
Antal medarbejdere
15+
Industri
Rejseteknologi
Internet side
luggagehero.com

LuggageHero: Skalering gennem automatisering med Roger

I marts 2021 ændrede Roger navn til Corpay One. Vores features og funktionaliteter har ikke ændret sig. Du kan læse mere her, hvis du vil vide mere om ændringen.


LuggageHero, som har hovedkontor i Danmark, er et netværk af butikker, caféer, hoteller og lignende, som tilbyder kortvarig opbevaring af bagage. Platformen og netværket giver rejsende mulighed for at udforske verden på lidt mere bekvem vis ved at lade dem slippe for besværet med at finde et sikkert opbevaringsskab eller med at slæbe tunge kufferter med rundt.

LuggageHero har over 250.000 brugere i mere end 40 byer verden over.

Vi tog en snak med co-founder og CEO Jannik Lawaetz for at lære mere om den værdi, som holdet bag LuggageHero har fundet i automatisering af bogholderiet.


Hvorfor LuggageHero valgte automatisering

LuggageHero har været brugere af Roger siden 2018.

På bare ét år firdoblede virksomheden sin medarbejderstab og udvidede hastigt deres forretning rundt om i verden. Men de oplevede dermed også et dagligt voksende besvær med at godkende og betale regninger manuelt. Når en virksomhed vokser, følger der uanset hvad flere udgifter og dermed også regninger med. Og regningerne skal betales.

På trods af interne godkendelsesprocedurer oplevede Jannik og hans kolleger ofte, at de betalte de samme fakturaer to gange. Afdelingsledere var ofte nødt til at bruge deres tid på taktiske ad hoc-opgaver såsom godkendelse af bilag frem for at kunne fokusere deres tid og kræfter på mere strategiske initiativer.

For at lukke denne ressourcemæssige og administrative kløft i organisationen, hyrede LuggageHero en freelancer et par timer om dagen, til at dobbelttjekke deres regninger og til at tilgå deres netbank for at gennemføre betalinger. Da de gik over til Roger, forsvandt dette behov helt.


Automatiseret kreditorbogholderi

Da LuggageHero tog Roger til sig, blev de i stand til at reducere deres omkostninger ved bogholderi med 20 timer om uge. Hvad angår omkostningsbesparelser, så svarer dét til et fald på 90% af, hvad en virksomhed af denne størrelse ellers bruger på den slags arbejde.

LuggageHeros ansatte har brugt Rogers Workflow-funktion til at automatisere godkendelse af udgifter, kontering af bilag og gennemførsel af betalinger. Betalingerne gennemføres direkte i Roger, og alle aktiviteter bliver automatisk registreret og organiseret i deres økonomisystem e-conomic.

Virksomhed bruger også Rogers integration til Slack til yderligere at automatisere og simplificere udgiftsgodkendelse. Med denne integration kan udgifter blive godkendt, afvist eller fulgt op på uden nogensinde at forlade Slack.

“Vores kreditorbogholderi er automatiseret, og det er fantastisk - det er én af de bedste beslutninger, vi har taget for vores virksomhed,” siger Jannik. 

Derudover udvidede Roger tidligere på året, således at betalinger til udlandet nu også understøttes. 

For en helt igennem international forretning som LuggageHero er det helt essentielt at have en gnidningsfri måde, at kunne betale leverandører over hele verden og samtidig holde helt styr på likviditeten og regnskabet.


Optimering gennem automatisering

Når LuggageHero bevæger sig ind på nye markeder og etablerer samarbejder med nye aktører, kan de uden videre forsimple hele betalingsprocessen ved at give nye aktører deres RogerAddress. 

For at organisere sit regnskab og holde overblikket over udgifter i de forskellige regioner, opretter virksomheden hver ny by, de udvider til, som en afdeling i Roger. Dette gør det ikke kun nemt for holdet at forblive organiseret, men det giver også ledelsen værdifuld indsigt i de administrative etableringsomkostninger, og hvordan disse kan variere fra by til by. Dette er helt afgørende data for en virksomhed i vækst. 

Ud over at konsolidere virksomhedens infrastruktur for rapportering har Roger medvirket til at lette en stor del den daglige stress, som Jannik og hans kolleger oplever med at drive en virksomhed. 

Og desuden har Roger fjernet risikoen for indtastningsfejl. De skal ikke længere bekymre sig om manuelle tastefejl eller dobbelte bilag.

“Roger fjerner en betydelig bekymrings- og arbejdsbyrde fra mine skuldre. Det bliver nemmere og nemmere at onboarde nye samarbejdspartnere og ansatte, da vores bogholderiprocesser er så nemme og lige til,” siger Jannik.

Om Roger

Roger er på en mission for at redefinere økonomifunktionen - for altid. Rogers alt-i-en-løsning til automatisering af administration og bogholderi gør virksomhedsledere i stand til at tage kontrol over deres arbejdsdag, udrydder overflødige økonomiopgaver og tilfører daglige, essentielle opgaver ny effektivitet.

Er du nysgerrig efter Roger? Du kan prøve det i dag - gratis! Tilmeld dig nu for at starte en gratis syv dages prøveperiode.



Lær mere

Automatisér dit bogholderi med Corpay One.

Begynd din gratis prøveperiode nu.